مزایای استفاده از بازاریابی ویدیویی
نوشته شده توسط : elena golchin

ممکن است بارها برای کسب اطلاعات در مورد موضوعات متفاوت، دیدن یک ویدیو را به خواندن یک مطلب طولانی ترجیح داده باشیم. در دنیای امروز از اهمیت و سودی که یک ویدیو به کسب‌وکار ما می‌رساند و فایده‌ای که برای مخاطب دارد، نمی‌توان غافل بود. Video Marketing یا بازاریابی ویدیویی یکی از راه‌های افزایش آگاهی از برند و ایجاد اینگیجمنت میان مخاطب، برند و محصولات و خدماتی است که ارائه می‌دهیم. به‌علاوه این امکان را می‌دهد تا به وسیله ابزارهای متفاوت میزان مشغولیت مخاطب با برند را مانیتورینگ کنیم.

برای سود بردن از مزایای ویدیو مارکتینگ بهتر است نکات زیر را مد نظر قرار بدهیم:

داستان‌سرایی

در ویدیو مارکتینگ نوع پیامی که به مخاطب منتقل می‌کنیم بسیار اهمیت دارد. اگر دریافت‌ مخاطب این باشد که هدف ما تنها فروش است، باید بدانیم که مسیر را اشتباه آمده‌ایم. برای بازاریابی ویدیویی موفق بهتر است تمرکز ویدیو روی داستانی باشد که در خلال آن می‌خواهیم پیام‌مان را به مخاطب منتقل کنیم.

ایجاد اینگیجمنت

بهتر است داستان و پیام‌مان را به نحوی انتفال بدهیم که برای مخاطب جذاب باشد و ذهن ‌اش را به خود مشغول کند. توجه به نیازها و خواسته‌ نیز می‌تواند رغبت مخاطب را به دیدن ویدیویی که ارائه می‌دهیم، بیشتر کند. برای اثرگذاری بیشتر روی احساسات مخاطب و گرفتن ارتباط پایدارتر می‌توان از بازاریابی احساسی استفاده کرد.

ویدیوهای کوتاه

اگر بخواهیم واقع‌بین باشیم حتی خودمان هم حوصله تماشای ویدیوهای طولانی را نداریم و ترجیح می‌دهیم در کوتاه‌ترین زمان، اطلاعاتی را که به دنبال‌شان هستیم، پیدا کنیم. پس بهتر است در ساخت ویدیوها از پرداختن به حاشیه‌ پرهیز کنیم و نکات اصلی را مد نظر قرار بدهیم.

انتشار ویدیو

خوشبختانه از طریق کانال‌های متفاوتی می‌توانیم ویدیوهای‌مان را منتشر کنیم. رسانه‌های اجتماعی مثل اینستاگرم، یوتیوب، فیس‌بوک و … این امکان را فراهم کرده‌اند تا ویدیوهای‌مان را در دسترس طیف گسترده‌ای از مخاطبان قرار بدهیم.

آنالیز و تحلیل

نیاز داریم روی آمار و ارقامی که به دست می‌آوریم تمرکز کنیم تا بدانیم چرا یک ویدیو بازدید کننده بیشتری داشته و ویدیویی دیگر مورد استقبال قرار نگرفته است. تحلیل داده‌ها و آمارهای به دست آمده این امکان را می‌دهد تا در ساخت ویدیو برای مخاطب مناسب، دقت بیشتری به خرج بدهیم.

مزایا و چالش‌های استفاده از ویدیو مارکتینگ

از طریق ویدیوها می‌توانیم ارتباط با مخاطب را تقویت کنیم؛ توجه به نیازهای و خواسته‌های او و ارائه اطلاعات به صورت مختصر و در کوتاه‌ترین زمان، امکان هدایت مخاطب بالقوه به قیف فروش را افزایش می‌دهد. ویدیو مارکتینگ کمک می‌کند تا برای معرفی و پاسخ‌گویی به نیازها، خودمان را به مخاطب هدف برسانیم. همچنین باید توجه داشته باشیم که ویدیو با محتوای با ارزش، مخاطب جدید را به خود جذب می‌کند و در صورت پاسخ‌دهی به نیاز مخاطب و برانگیختن احساسات او، می‌توانیم به وایرال شدن ویدیوهای‌مان امیدوار باشیم.

همچنین از طریق ساخت بک‌لینک‌ها، تقویت لینک‌ها و افزایش ترافیک وب‌سایت می‌توان روی بهبود نتیجه موتورهای جستجو اثر مثبت گذاشت و تمایل به خرید مخاطب را 64 تا 85 درصد افزایش داد. علاوه بر این اثرگذاری دیدن یک ویدیو بسیار بیشتر از شنیدن نظر اطرافیان یا خواندن دیگر نظرات در رسانه‌ها است. طبق تحقیقات انجام شده، مخاطب بعد از شنیدن اطلاعات، بعد از گذشت 3 روز تنهای 10% از اطلاعات در ذهن مخاطب است اما در مواجهه با یک ویدیو، بعد از گذشت 3 روز 65% از اطلاعات را به خاطر می‌آورد؛ حتی کلمه ویدیو، نرخ باز کردن لینک‌ها را تا 19% افزایش می‌دهد.

در مورد چالش‌های ویدیو مارکتینگ نیز می‌توان به بودجه بالا و نیاز به تیم و تجهیزات حرفه‌ای اشاره کرد. علاوه بر این امروزه، جدا از این مسائل باید محتوایی تولید کنیم که ارزشمند باشد، ذهن مخاطب را به خود مشغول کند و او را به خرید ترغیب کند. هدف اصلی ویدیو مارکتینگ، رساندن پیام و داستان‌سرایی است اما این نکته را نباید فراموش کرد که ویدیوهایی که ارائه می‌کنیم باید با قیف فروش کسب‌وکار ما هم‌تراز باشند.

در ویدیو مارکتینگ باید بدانیم هدف‌مان از تولید ویدیو چیست، مخاطب‌مان چه کسانی هستند و چه پیامی را می‌خواهیم منتقل کنیم تا بر اساس پرسونای مخاطب به نیازها پاسخ بدهیم.

آژانس دیجیتال مارکتینگ ماکان شما را برای ساخت محتوای تصویری و متنی متناسب به ویژگی‌های برند و مخاطبانتان یاری می‌رساند. از نمونه کارهای انجام شده توسط آژانس دیجیتال مارکتینگ ماکان می‌توان به ساخت ویدیو برای Honor 8، Mate 9، Nova 2 Plus، جشنواره عید دیدنی و هفته تکنولوژی هوآوی اشاره کرد.

منبع: آژانس دیجیتال مارکتینگ ماکان





:: بازدید از این مطلب : 321
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: